Summa sidvisningar

onsdag 23 mars 2011

Bokat och klart :D

Har suttit några dagar nu och försökt komma på hur länge jag vill stanna i USA, vad jag ska göra över sommaren osv. Idag gjorde jag en inpulsgrej och bokade biljetter! :O Skulle jag åka hem direkt efter jag tagit hand om barnen, skulle jag stanna eller resa runt? Visste inte nått vad jag ville eller hur jag skulle göra. Sen satt jag och funderade. Hur ofta får man möjligheten att få biljetten betald och gratis bostad i L.A? Jag har ändå 90 dagars visum, varför inte utnyttja dom dagarna när jag väl har chansen? Va ska jag göra hemma mitt i sommaren? Att försöka få ett jobb då är nästan omöjligt? Beslutade då att stanna hela sommaren, 86 dagar vart de :) Det betyder att jag har en månads ledighet till att do what I want! Vad ska jag göra då? Planer måste börja smidas. Mycket jag vill göra och se men pengarna måste ju finnas. Vill heller inte planera allt för mycket, vill göra de jag har lust med, de som faller mej in.



Bokade även Ellinors biljett och kom på nu i efterhand att jag fyllde i fel födelsemånad :O Vet när hon fyller år, 3 september. Jag kryssade väl i 3/10 och tänkte inte mer på de. Sen när betalningen och allt va klart kom jag på, "shit, september är ju 9:de månaden inte 10:de" haha. Men de löser sej, inte hela världen ;) Får ringa och styra upp de imorgon. (om jag kommer ihåg). Men de ska nog inte va nå problem tycker jag. lätt hänt att man slinker med musen och vipps så blir de fel datum ;) Ingen panik Ellinor, de löser sej!



Ni kasnke är nyfikna när vi sticker? 11 maj sticker vi! Ellinor stannar 14 dagar , jag 86 dagar ^^ I slute av maj åker jag och familjen till New York, jag stannar i nån lägenhet så får hela helgen ledigt som förra gången. Åker tillbaka till L.A, stannar där några dagar sen tillbaka till östkusten, närmare bestämt Atlanta. Blir där en månad ungefär sen tillbaka till L.A. Tar hand om barnen en vecka till ungefär och 6 juli är jag off :) Då gör jag vad jag vill tills de är dags att åka hem igen! Just nu känns de helt jävla underbart. Få träffa barnen, familjen och vännerna. Livet runt omkring går inte att beskriva.

Varför åkte jag hem? Kan inte svara på de, jag vet inte ens själv. Jag ångrar mej inte men saknaden är såklart enorm. Dom är ju en del av mej, dom är ju mina "barn", my baby-bo and teeny-bo! Men nått stämde inte, nått va de å jag kan inte säga vad. Visst, jag mådde väl inte direkt så bra, de tog mycket energi men kan inte bara skylla på de! Önskar jag kunde göra de men, a jag vet inte. Kanske va de så att energin försvann väldigt lätt så jag kände skuld när jag inte orkade leka med barnen, när jag inte orkade tvätta, orkade laga mat eller gå ut med djuren? Självklart gjorde jag de jag skulle men glädjen kasnke tynade ut allt eftersom energin försvann? Jag vet inte, bara tankar. Ingen ide att försöka lista ut de heller, gjort är gjort! Men snart är jag tillbaka där igen och kommer åka tillbaka igen för att hälsa på! Dom är med i mitt liv nu, dom är en del av mej! :)



Tjing M

Inga kommentarer: