Summa sidvisningar

torsdag 6 januari 2011

Riskfyllt!

Haft en mycke trevlig ag uppe i backen tillsammans med Jennie och grabbarna. Mycket offpist åkning och endast EN krasch, eller krasch och krasch, dyk rättare sagt ^^ Hjälmen bidrog till ännu mer smärta så efter maten avstog jag skidorna.
Har varit inställd och helt säker på att jag endast jobbar lördag men så va de ju tydligen inte. Tack vare att Jennie va uppmärksam så visade de sej att de är imorgon jag jobbar och inte på lördag, Tack Jennie!

Måste även påpeka systemet med utlämning av medicinen här i byn. Eftersom mina tabletter ska komma imorgon och jag jobbar kan jag inte hämta ut dom. Frågade mamma om hon kunde hämta dom och de kunde hon. Ringde därför och frågade om hon får göra de och om hon behöver nått intyg från mej, handlar ju ändå om medicin. Men ikke, ingenting behöver hon. Va bara för henne att hämta ut :O Vilket betyder att vem som hellst skulle kunna hämta ut vilken medicin som hellst? Tycker de är jävligt riskabelt. Vet att många kommer ha åsikter om just den här delen av mitt inlägg men de skiter jag i. Tycker de är jävligt vågat gjort och de står jag för! Tycker de är FEL med andra ord. Visst är de bra att nån kan hämta ut medicin till någon annan men då tycker jag att ID eller annat bevis ska styrka personen.
Paket får man inte hämta ut hur som hellst men medicin går bra?

Gör gärna ett besök i Björnen sportshop imorgon :)

2 kommentarer:

S sa...

Egentligen får de inte göra så. Man ska visa legitimation på den som ska ha medicinen, som på apoteket. Sen om de inte gör så i Frbg var ju en annan sak! Så vem som helst kan inte hämta ut. Kanske de sa att det var okej eftersom det var din mor. Men, det är sjukt! Paket får man absolut inte hämta utan id men medicin går tydligen bra. Världen är allt bra könsti

Lisa sa...

Hej Maria,
posten har bestämmelser att id handling måste visas annars kan vi inte komma vidare på deras datasystem och slutföra ärendet. Apoteket däremot har inget sådant datasystem men har regler de också. Vi får tex inte berätta för din mor att du har medicin att hämta ut men ber du henne och vi känner henne är det ok. Vet vi inte vilka personerna är måste vi naturligtvis ta legitimation.
Vi följer regler som finns och man får hämta ut andras mediciner även på apoteket.
Hälsningar Lisa på Coop